google_translate facebook fiho popusti clanstvo
Search diabetes news | International Diabetes federation
Jadranje po Kvarnerju
Oglej si tudi fotogalerijo

Na pobudo predsednika Društva diabetikov tipa 1 Slovenije (Društva HbA1c), Boštjana Korošca, že prekaljenega morskega mačka, se nas je nekaj članov omenjenega društva v četrtek zjutraj, oz. po nakupu potrebščin za dvig krvnega sladkorja, zbralo v Pulski marini. Ob prevzemu barke smo bili nad velikostjo in udobjem navdušeni prav vsi »mornarji«. Skozi Pulski zaliv smo zapluli proti otoku Susku, ki je bil cilj prvodnevne jadralske etape. Takoj ob izplutju iz zaliva, smo bili priča užitkom, ki jih nudi jadranje. Prva etapa je bila zaradi dokaj močne burje, kar malo adrenalinska, vendar smo se dokaj hitro sprostili ter uživali ob pljuskih valov, ki jih je barka s polnimi jadri rezala na poti proti Susku.

Moški del posadke je poskrbel za varen privez barke v marini, medtem ko je ženski del poskrbel za okusno in zasluženo večerjo. Pred in med večerjo so inzulinske črpalke veselo piskale, peni, ki jih uporabljamo še nekateri sladkorni fosili, kot se je slikovito izrazila dolgoletna diabetičarka Almira, so tudi pridno rožljali. Vse to kaže, da se diabetiki Društva HbA1c še kako zavedamo, kako pomembna je urejenost krvnega sladkorja, kar je pogoj za kakovostno življenje.

Večer na barki je minil ob sproščenem pogovoru, izmenjavi mnenj in izkušenj, ki smo si jih delili ob kozarčku rujnega.
Drugi dan smo barko obrnili še bolj na jug Kvarnerja. Destinacija, kurz, otok Silba. Nekje na pol poti med Suskom in Silbo, so nekateri člani posadke odklopili inzulinske črpalke, penovcem to ni bilo potrebno in se namočili v še zmeraj toplem morju. Plavanje, potapljanje, koristne stvari za naravno kurjenje ogljikovih hidratov. Merjenje krvnega sladkorja, korekcije, zaužitje napolitank (modulov) ob nizkih sladkorjih, dvig jader in že smo drseli naprej proti Silbi, ki nas je navdušila s svojo urejenostjo in gostoljubjem. Večerji je sledil dolg sprehod, kajti vsi člani se trudimo čim več časa preživeti aktivno.

Tretji dan smo zapluli nazaj na sever, proti Lošinju in Cresu. Na krovu ni bilo nikoli dolgčas, če ni bilo slišati plapolanja jader, so se slišali merilci sladkorja in inzulinske črpalke, na račun katerih je iz strani fosilov priletelo kar nekaj posrečenih šal. Seveda je vsak zagovarjal prednosti svoje« mašince« oz. pena.

S pomočjo krasnega maestrala smo ob 17h, prijadrali do Osorja, kjer smo tudi prenočili.
Zadnji dan regate se je začel že zelo zgodaj in sicer smo na Aljino pobudo ob 6h zjutraj že izpluli proti Lubenicam, na otoku Cresu. Po eni uri motoriranja, nas je burin vzpodbudil, da smo razvili jadra ter v tihem pišu vetra občudovali sončni vzhod, katerega doživetje z barke, se ti za vedno vtisne v spomin.

Sidranju v prelepem zalivu pod vasjo Lubenice, je sledil pravi planinski vzpon do vasi, ki je trajal slabo uro hoje v zelo strm breg. Trud je bil poplačan s prelepim razgledom na zaliv in širši Kvarner. Aktivni začetek dneva smo nadaljevali v kristalno čisti vodi zaliva, ki skriva še en naravni biser, Plavo groto. Zahvala Matjažu, da nas je kljub mrzli vodi (19°C) vodil do vhoda in v jamo, ki jo sonce, zaliv in morje obarvajo v turkizno modro barvo. Vredno obiska, če vas pot zanese tja.

Vsega lepega je enkrat konec in tudi našemu jadranju se je bližal konec. V poznem popoldnevu smo barko vrnili v matično luko, opravili vse formalnosti ter se polni morskih vtisov odpravili na analizo, ki je potekala ob domači hrani oštarije v Sočergi.
Člani društva HbA1c smo enotnega mnenja, da aktivni način življenja z diabetesom nedvomno dvigne kakovost življenja, izboljša urejenost sladkorne bolezni in zmanjša kronične zaplete, povezane z neurejenim diabetesom.

Mornarski pozdrav od
Alje, Almire, Andreja, Boštjana, Eve, Jerneja, Matjaža, Natalije, Robija in Urše